Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.7

Uit 579 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
De adviseur kwam bij ons thuis voor een oriënterend gesprek over onze mogelijkheden om onze huidige hypotheek over te sluiten. Hij nam alle tijd om onze situatie te begrijpen, legde complexe termen op een eenvoudige manier uit en dacht actief mee over wat voor ons haalbaar is. Van dit gesprek heeft hij een beknopt gespreksverslag gemaakt, waarin alle belangrijke punten weer terug kwamen. Na ons akkoord om de aanvraag op te pakken ontvingen wij een zeer uitgebreid adviesrapport, een compleet financieel plan. Op basis hiervan hebben wij goed onderbouwd onze keuzes kunnen maken.
Roelof Z
5 / 5
Vanaf de eerste afspraak bij Advidens had ik het idee dat ik echt geholpen werd. Paul zet net dat stapje extra wat je nodig hebt. Zeker als je situatie complex is. Hij denkt in mogelijkheden en geeft niet op tot je samen het gewenste resultaat bereikt. Hele prettige samenwerking.
Rianne
4 / 5
Hele fijne, duidelijke, open, eerlijke en menselijke gesprekken waardoor het meteen vertrouwd aanvoelde en het ondanks de hoeveelheid informatie die op je afkomt het heel duidelijk was
Bas
5 / 5
Heel prettig gesprek, Paul regelt alles, praat toegankelijke taal, werkt correct en super snel. Hypotheek binnen 1 week geregeld. Ook voor verzekeringen is het het beste adres.
Marcel van den Berg
4 / 5
Danny was zeer vriendelijk en toegankelijk. Wij hadden erg veel haast en daardoor was de casus anders dan anders. Maar na slechte ervaringen met eerdere hypotheekadviseurs zijn met Danny tot een definitief hypotheekaanbod gekomen.
Danique
5 / 5
Paul is een erg fijne man die zijn vak uitstekend verstaat. Geen vraag was te veel en was altijd bereikbaar om ons te woord te staan. Legt alles goed en duidelijk uit. En is in onze ogen een topper.
Sabine
5 / 5
Goede voorlichting, beslissing uitgesteld tot passend moment, beslissing in april 2025 genomen, tarief 2024 gehanteerd ( lager dan 2025), alerte begeleiding tijdens proces
Jan
5 / 5
Vriendelijk altijd bereikbaar en denkt goed mee Als ik iets niet wist of ergens mee zat kon ik haar altijd bellen
Iwan
5 / 5
Betrokken met ons en altijd meedenken in oplossingen
Sharif Hashemi
4 / 5
Veel ging via de mail. Dat werkt snel maar ik merk dat ik persoonlijk aanpak fijner vind, waarbij dan ook uitleg over de genomen stappen en uitkomst gegeven kan worden.
RG
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens