Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.6

Uit 503 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
Meedenken en een open en eerlijke communicatie is de basis van Paul. Na velen contacten gehad te hebben met meerdere adviseurs zijn wij nooit tevreden geweest over het fenomeen hypotheekadviseur. Totdat wij een paar jaar geleden Paul hebben leren kennen. Paul bouwt in een kort tijdsbestek een zeer prettige professionele relatie op. Paul is niet opdringerig en vind het ook belangrijk dat wij (klant) ons prettig voelen bij hem en het bedrijf. De persoonlijke klik is daardoor ook makkelijk te maken omdat er altijd ruimte is voor een elke emotie. De bereikbaarheid van Paul en de overige collega’s is geweldig, het blijven communiceren en alle afspraken nakomen met het welbekende “welkom” gevoel.
Jasper
5 / 5
Danny denkt goed mee met je wensen. Denkt ook na over toekomstige situatie.
Ronald
5 / 5
Duidelijk en open gesprek, uitgebreid werd er gekeken naar de mogelijkheden.
arthur
5 / 5
De Hypotheekaanvraag was erg complex gezien het feit dat ik lang ondernemer ben met meerdere BV's . Maar volledig geadviseerd en ontzorgt via Advidens met zeer vriendelijke en actieve goede communicatie via het team , die professioneel en zeer vakkundig zijn . Met daarnaast persoonlijke en vakkundige aandacht van Paul gedurende het hele succesvolle Hypotheek-traject ! Team Advidens bedankt en Paul Disseldorp in het bijzonder! 🙂
Rudy
5 / 5
Meneer Danny Schuler is zeer deskundig en heeft ons goed geholpen met het oversluiten van onze hypotheek! We zijn hem zeer dankbaar over de wijze hoe hij dit voor ons heeft gedaan. Vanaf het begin heeft hij ons gerust gesteld en het voelde meteen goed aan. Wij zullen zeker weten familie en vrienden adviseren hem te benaderen voor hulp!
Familie Thijm
5 / 5
Paul nam de tijd om alles goed uit te leggen. Daarna werd de aanvraag snel geregeld. Er werd ook snel en fijn gereageerd op vragen.
Esther
4 / 5
Goed, vriendelijk en deskundig contact zowel op kantoor, via de telefoon en email.
Anoniem
5 / 5
Zeer fijne en deskundige adviseur. Persoonlijk en gewoon heel menselijk, geen poespas.
FP
5 / 5
Paul legt alles goed uit en is behulpzaam. Verder verloopt communicatie met hem, zowel persoonlijk als via mail/telefoon, prettig. We voelden ons prima geholpen!
Corné Vugts
5 / 5
De hele hypotheekaanvraag was rondom een bijzondere situatie, ondanks alle tegenslagen en hobbels in de weg is het toch gelukt om de boel voor elkaar te krijgen.
SK
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens