Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.7

Uit 523 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
Fijne man,snap hoe het werk,denk graag en goed met je mee.
Mike
5 / 5
Zeer goed geholpen, alles was duidelijk en overzichtelijk! Hanita is heel deskundig om toch de hypotheek rond te krijgen.
Jade
5 / 5
Zeer deskundig bureau en wij zijn etg goed geholpen.
Anoniem
5 / 5
Hij heeft waargemaakt wat hij had beloofd. Duidelijke en eerlijke communicatie. Laag drempelig en geen enkele vraag was hem teveel . Super vriendelijk en super behulpzaam. Ontzettend prettige communicatie. We hadden de hoop al een beetje opgegeven wvb oversluiten van de hypotheek en een bouw depot, maar Danny liet ons geloven dat het kon. En daar had hij gelijk in.
Julie
5 / 5
Ben nu voor de tweede keer bij Paul van Dusseldorp als hypotheekadviseur omdat ik het een prettige adviseur is en hij echt de tijd voor je neemt. Ook is hij echt betrokken met jou als persoon wat een vertrouwd gevoel geeft.
Melvin
5 / 5
Uitermate deskundig. Goed financieel onderlegd. Eerst de mens met sociale aspecten en dan de financien. Eerst denken dan stop en vervolgens adviseren en dan handelen
HCD
5 / 5
Wij zijn echt fantastisch geholpen door Danny! Hij is altijd bereikbaar, maakt het onmogelijke mogelijk en legt alles goed uit.
Serena
5 / 5
Goed voorgelicht. Duidelijke uitleg over nieuwe hypotheek
P.G
5 / 5
Deskundige en persoonlijke begeleiding, met oog voor onze specifieke situatie
David
5 / 5
Zoals altijd ontzettend goed geholpen door Danny. Open en eerlijk, bekwaam en duidelijk. Schakelen en communicatie ook altijd kort en prettig.
C.vdN
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens