Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.7

Uit 551 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
Adviseur heeft veel verstand van zaken. Je word professioneel geholpen
Jansen
5 / 5
Paul weet waar hij het over heeft en kan dit ook duidelijk overbrengen.
Jasper
5 / 5
Hij is pretig in omgang. Geeft goed adviserend. Is deskundig. Beantwoorden alle vragen naar wens en wat hij niet zeker weet zocht hij op en liet het me later weten.
Gerard
5 / 5
Erg fijn contact, duidelijke en heldere communicatie. Korte lijntjes en recht door zee
Guido
5 / 5
Hanita bijt zich als een pitbull in elke zaak vast Zij laat niet los totdat hetgeen dat we willen bereiken daadwerkelijk wordt bereikt
Tarkan
5 / 5
Fijn in de omgang, duidelijk en vertrouwd . Houdt zich aan afspraken, snel antwoord indien er iets niet duidelijk is.
S.K
5 / 5
Doordat hypotheek verstrekker erg moeilijk bleef doen heeft de adviseur er echt zijn tanden in gezet om het toch voor elkaar te krijgen.Uiteindelijk na 4 mnd touwtrekken gelukt
J.W.
5 / 5
reëele benadering; prettige gesprekken; correctie voorlichting
Joop
5 / 5
Geeft goed advies en denkt mee en is erg geduldig.
"anoniem"
4 / 5
Daar waar ik bij de bank vast liep heeft Paul mij wel kunnen helpen
Mk
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens