Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.7

Uit 534 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

4 / 5
We waren erg tevreden, hij dacht mee in ongewone situaties en keek mee naar mogelijkheden. Hij was duidelijk in zijn communicatie over de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Anne-Marie
5 / 5
Paul was altijd en overal bereikbaar voor onze vragen en zorgen rondom de aankoop van ons eerste huis. Hij weet lastige materie in Jip en Janneke-taal uit te leggen, waardoor het voor ons goed te volgen was.
Jeroen
5 / 5
Het is met Danny altijd heel makkelijk praten, en altijd zeer informatief. Heeft zeer grote kennis van zaken en is doortastend.
Rick de Jong
5 / 5
Paul was enorm helder in de uitleg over de rentestanden, looptijden, hoe een annuïteitenhypotheek werkt, hoe dit past binnen onze inkomens. Wij ervoeren de gesprekken als heel soepel en zelfs plezierig. Paul heeft liefde voor zijn vak en het beste voor met de klant, dat voel je!
Georgia
5 / 5
Danny is een zeer ervaren en betrokken adviseur, zonder hem was het zonder twijfel niet gelukt!
Verna
5 / 5
Duidelijk advies. Naar wat onze vraag was. En van wat we beter konden doen, om kosten te besparen.
Paul v
5 / 5
Van het begin en nu nog steeds word ik geholpen door Danny en zijn team!ze zijn allemaal super vriendelijke en helpen jou fantastisch!
Bas
5 / 5
Paul weet waar hij het over heeft en kan dit ook goed vertalen om alles helder te maken. Ook werd er meegedacht over onze situatie en alle mogelijkheden en vragen uitgezocht / beantwoord zodat wij een weloverwogen beslissing konden maken.
Leonie
5 / 5
Paul heeft verstand van zaken, is altijd vriendelijk en enthousiast. Vragen worden erg snel beantwoord. Je wordt goed geholpen bij het aanvragen van een hypotheek. Daarnaast denkt hij goed mee met je persoonlijke situatie.
Jessy
5 / 5
Wij zijn weer zeer goed geholpen door Paul. Hij heeft verstand van zaken en geeft deskundig advies mbt hypotheken en leningen. Paul heeft 4 keer voor ons een hypotheek geregeld en alles ging vlekkeloos.
I.baki
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens