Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.6

Uit 598 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
Altijd goed bereikbaar en geeft eerlijk en goed advies
AYX
5 / 5
Zeer fijne adviseur die alles duidelijk uitlegde en je altijd goed kon bereiken.
Luca
5 / 5
We hadden een slechte ervaring met een andere hypotheek adviseur waardoor de hypotheek afgewezen werd. Ik ben via internet bij Danny terecht gekomen en die heeft samen met zijn team alles binnen 2 weken voor elkaar weten te maken waardoor we 1 dag voor de ontbindende voorwaarde alles rond hadden kunnen krijgen. Ik ben hier echt enorm dankbaar voor!
S. Peters
5 / 5
Paul leefde zich snel in in onze situatie, wist een goede balans te vinden tussen de zakelijke niet-zakelijke onderwerpen. Stelde een korte heldere tijdlijn op, zodat wij goed inzicht kregen in het proces. Bleek later steeds goed bereikbaar. Zijn medewerkers ondersteunden het proces adequaat.
Fred Daane
5 / 5
Heel fijn contact met Paul. Vooraf vrijblijvend gesprek gehad ter indicatie hypotheekbedrag aankoop nieuwe woning. Vervolgens duidelijke uitleg over alles en zeer vlot alles geregeld!
Ivanka
5 / 5
Goede hulp met informatie en versturen papier werk
John
5 / 5
De adviseur kwam deskundig over. Leeft zich in de persoonlijke situatie van de klant in. Prettig in de omgang en gesprek. Soms een beetje te vlot, maar dat kan ook aan ons liggen.
H&J
5 / 5
Fijne man die met je meedenkt en ook humor heeft!
DL
5 / 5
Paul heeft ons erg goed geholpen met duidelijke, snelle en strakke adviezen.
Anoniem
5 / 5
Voor de 2de keer heeft Advidens, en in het bijzonder Danny, ons zeer professioneel geholpen. Ik kan een heel verhaal schrijven, maar voor ons is luisteren naar onze behoefte, hierin een gedegen advies geven en doorpakken belangrijk. Dit heeft Danny dan ook wederom gedaan! Nogmaals Danny en Lissete ontzettend bedankt en een dikke vette duim voor jullie!
Brian & Wilma
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens