Klachten

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.

Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Wij scoren een

9.6

Uit 609 reviews.

Advieskeuze.nl is onafhankelijk.

Referenties van klanten

5 / 5
Een andere hypotheekverstrekker zei dat een hypotheek met BKR niet mogelijk zou zijn. Danny nam deze twijfel weg en deed wat hij zei. In contact komen was super makkelijk. Dit kon via whatsapp, rechtstreeks telefoonnummer, nummer kantoor, e-mail. Wij hebben het als een erg prettige samenwerking ervaren.
Anke
5 / 5
Paul is een fijne en betrouwbare man. Hij heeft ons altijd van goed advies voorzien en we kunnen altijd met vragen bij hem terecht. Hij kan zich goed verplaatsen in onze persoonlijke situatie. Hij doet wat hij zegt. Hij denkt met je mee.
Joyce
5 / 5
Correct, duidelijk en snel. Geleverd wat beloofd is.
Lbbn
5 / 5
Zeer fijn geholpen door Paul. Meerdere mogelijkheden besproken en er werd snel gehandeld/gereageerd.
Esma
5 / 5
Al met al weer een topervaring! Duidelijke uitleg en een zeer prettige communicatie tijdens het gehele proces.
Dion Theijssen
5 / 5
Hebben goed hun best gedaan om ons van dienst te zijn
Hans
4 / 5
Heldere uitleg over de vorm van de gekozen hypotheek
Ans
5 / 5
Geeft duidelijk uitleg over alle zaken. En denkt mee.
Rodney
5 / 5
Goed advies en bespreken van de (on)mogelijkheden. Heel realistisch en kregen het gevoel serieus genomen te worden. In elk geval erg tevreden.
Ronald en Jolanda
5 / 5
Ik ben goed geholpen met het verkrijgen van een hypotheek. Waar een andere hypotheek adviseur het niet voor elkaar kreeg door een bkr registratie heeft Advidens met een positief resultaat doorgezet. Communicatie was er fijn en duidelijk.
Tiede
advidens vergaderruimte

Wij horen graag van u

WhatsApp Advidens